Mens tallene på digitale abonnement klatrer oppover, sliter fortsatt mediehusene med inntjening på digitalt annonsesalg. Så hvordan skal de tradisjonelle mediene tjene penger når stadig mer av annonsemarkedet går til aktører som Facebook og Google? NMD ADTECH er et eget spor på Nordiske Mediedager som går i dybden på disse utfordringene. 

På NMD AdTech møter du noen av de skarpeste hodene som til daglig står i dette fagfeltet. Disse skal dele, diskutere og peile inn muligheter og trusler i et stadig mer krevende annonsemarked. Hva er egentlig reklame i 2017, hva vil det si å annonsere og hvordan tenker annonsørene? Og mediene? I gamle dager satt redaksjonell side i en etasje og kommersiell side i en annen. De tidene er for alltid over. Kampen om inntektene er også kampen om leserne og seerne.

NMD ADTECH er for deg som jobber med inntektssiden i mediehusene og eller representerer en annonsør, et mediebyrå eller bare er interessert i medieutviklingen som driver inntektssiden. NMD ADTECH er en del av programmet på Mediedagene, og går parallelt med øvrig program fra kl 09.00 - 16.40, torsdag 11.mai, i Grieghallen.

 

PROGRAM

09.00 - 09.20: Vi ser i krystallkulen: Dette er fremtiden 
Ved Even Aas-Eng

09.20 - 09.40: Ingen flere diskusjoner om hva som virker og ikke virker 
Ved Pål Børresen

10.00 - 10.20: Dataenes tale: Få Adblock-brukerne til å elske reklamen din
Ved Jørgen Elton Nilsen

10.20 - 10.40: Datakappløpet: Nå er det personlig 
Ved Catharina Nes

11.00 - 11.40: Ideer som letter: Mediestartups som utfordrer
Ved Daniel Butler og Jo Hansæl

LUNSJ

14.00 - 14.20: Maksimer effekten av programmatisk 
Ved Birgitte Jöhncke

14.20 - 14.40: Beste praksis: Googles annonseteknologi i praksis
Ved Victoria Schultz

15.00 - 15.30: Hvordan gjenoppfinne mediebransjen?
Ved Stefan Kehl, Ole A. Janzso og Madeleine Thor

16.00 - 16.20: 1+1=3 - Slik kan TV og digital annonsering gi eksepsjonelle resultater
Ved Hitesh Bhatt

16.20 - 16.40: Hva har vi så lært? Vi oppsummerer 
Ved Gunnar Stavrum

Konferansier hele dagen er Kjetil H. Dale, TV 2

 

PRAKTISK:

Deltakerpass: NMD ADTECH er en integrert del av programmet og deltakerpasset på Nordiske Mediedager 2017.
Sted: ADTECH, Grieghallen
Tid: Torsdag 11. mai, kl. 09.00  - 16.40