Året var 2014, og Mediehuset Tek – nå en del av TU Media – så at adblock-andelen på desktop krøp seg mot 70 prosent. Med teknologiinteresserte brukere foran i kurven, ble nettstedene i TU Media rammet først og hardt. Gjennom en rekke tiltak løste de problemet og fikk adblock-andelen vesentlig ned. Samtidig som tok de signalene fra leserne om at de rett og slett ikke likte reklamen.

Tre år senere, i 2017, er resultatet av alt arbeidet blitt en rekke som leserne regelrett har elsket. 

På NMD ADTECH vil leder for TU Story Labs, Jørgen Elton Nilsen, fortelle hvordan de rent teknisk løste AdBlock-problemet, hvordan de skrudde reklameløsninger som leserne elsket og i tillegg komme med en rekke spennende fakta som tilsier at Adblock-brukerne nettopp er de beste brukerne å annonsere til. 

Medvirkenede

Speakers
Jørgen Elton Nilsen
(Teknologiskribent og leder, Story Labs/TU Media)