Han har vært CEO i Schibsted Sverige AB siden selskapet ble etablert i 2009, Executive Vice President i Schibsted Media Group og styreleder i Aftonbladet og Svenska Dagbladet. Nå skal Raoul Grünthal lede Schibsteds mediedivisjon inn i fremtiden. Men utfordringer står i kø:

Når Facebook og Google tar 80 prosent av det digitale annonsemarkedet i Norge, hva er så motgiften? 

Når Rolv Erik Ryssdal sier «det som er viktig for oss, er at mediehusene driver med utvikling av langsiktige og bærekraftige forretningsmodeller». Hva betyr det i praksis og hvor langt kan man ta brukerbetaling?

Hva er planen for Aftenposten, VG, Aftonbladet og de andre avisene?

Er delingen mellom medier og rubrikk bare en måte å gjøre det lettere å kvitte seg med avisene på i nær fremtid?

Til Nordiske Mediedager kommer Raoul Grünthal for å fortelle om hvordan han skal løse oppgaven. For hva vil egentlig Raoul Grünthal med Schibsted Media? 

De nye opplagstallene til MBL, som kom i mars, viste fremgang for en rekke mediehus. Er vi på vei oppover igjen, eller hvor tenker Grünthal veien går nå?

Medvirkende

Moderator Speakers