Endelig! Leserne betaler for journalistikk - også digitalt. Flere mediehus opplever god vekst i brukerbetaling, som har seilt frem som den viktigste inntektskilden fremover. Men hva er det betalingsvilje for? Hva kjennetegner innhold som konverterer og holder på leserne? Og hvordan jobber ulike redaksjoner med å maksimere verdien av journalistikken?

Vi får høre erfaringer fra Schibsted Norge, Amedia og Dagbladet.

Med sine 62 aviser sitter Amedia trolig på det største systematisk undersøkte materialet av hva som utløser betalingsvilje, og har funnet sammenhenger mellom journalistisk satsning og brukerbetaling digitalt. Schibsted Norge var på sin side det første mediehuset som rundet 100.000 digitale abonnenter for sine regionsaviser. Dagbladets Pluss-satsning har vind i seilene, og kombinerer en egen, dedikert pluss-redaksjon og featurejournalistikken i sin jakt på digital brukerbetaling.

Medvirkenede

Speakers
Jostein Larsen Østring
(Direktør for innholdsutvikling, Amedia)
Karine Østtveit
(Magasinredaktør, Dagbladet)
Bård Skaar Viken
(Direktør, Schibsted)