• Er du som innholdsprodusent klar over hvordan du skal lagre og bruke personopplysninger? 
  • Er du som journalist klar over hvordan du skal behandler kilder og personopplysninger med nytt lovverk?
  • Er du som konsernsjef/styreleder klar over ditt ansvar for å ha dette på plass?
  • Er du klar til å betale 4 prosent av omsetningen i bøter ved ikke å ha dette på plass?

  • Som bruker av streamingtjenester, Viaplay, Sumo og så videre, er du trygg på at dine personopplysninger og preferanser blir behandlet på riktig måte?

De nye personvernreglene vil påvirke alle bransjer, virksomheter og organisasjoner. Mediebransjen er ikke skjermet og konsekvensen for de som ikke følger med i timen kan bety bøter opp mot 4 prosent av omsetningen, og i verste fall rettssak. Men nytt regelverk betyr også nye muligheter. De som klarer å utnytte disse kan få et avgjørende konkurransefortrinn i årene som kommer. Sørg for at det blir deg!

I dette foredraget gir Lars Erik Fjørtoft fra PwC - en av landets fremste eksperter på GDPR - en oversikt over hva mediebransjen  vite om de nye personvernreglene, hvilke potensielle utfordringer de bringer med seg og hvordan du kan bruke GDPR til å skape forretningsmuligheter.

I tillegg kommer Per Olav Monseth, CFO fra Polaris Media, og forteller om hva de har gjort for å rigge seg for en fremtid med GDPR.

Under Mediedagene er det kort tid til de nye personvernreglene trer i kraft. Er bransjen klar?

Medvirkende

Speakers
Per Olav Monseth
(CFO og ansv. for forretningsutvikling)