Vil du lære fra noen av de beste innen design og visuelle effekter fra film og TV-industrien i Hollywood? For første gang tar Aaron Sims Creative sin egen Masterclass til Norden.

Ønsker du å vite i detalj hvordan monsteret i Stanger Things ble til, eller hvordan de episke scenene i filmen Wonder Woman fikk sitt utspring? Hvordan Sims og hans kollegaer jobbet under filmer som nyinnspillingen av skrekkfilmen IT, Independence Day: Resurgence, Logan eller Planet of the Apes, for å nevne noen produksjoner fra de seneste årene.

Aaron Sims Creative regner seg selv som unike i bransjen, ved å levere fra designfasen til ferdige effekter, og mener å ha metoder og arbeidsflyt som reduserer adskillige personer og arbeidstimer sammenlignet med standardmetoder. Her viser de et spekter hvor alt fra penn og papir til 3D printere inngår i arbeidsflyten.

Om du regner deg som nybegynner eller veteran i industrien, «Sketch to Screen» er bygget for å undervise og inspirere deg til å få karakterer, vesener og verdener til live gjennom en flersidig, digital arbeidsflyt. Kurset vil derfor ta deg gjennom følgende faser:

FASE 1: SCRIPT BREAKDOWN
FASE 2: VISUAL INSPIRATION
FASE 3: CONCEPT DESIGN
FASE 4: KEY SCENES & LAYOUT
FASE 5: 3D MODELING
FASE 6: RAPID PROTOTYPING

FASE 7: ANIMATION TEST / WALK-CYCLE
FASE 8: PREVISUALIZATION

FASE 9: VISUAL EFFECTS

Dette kurset er for flere i mediebransjen. Selvsagt for film og TV-drama, men også for spillskapere som tenker visuelle uttrykk som sentralt i handlingen. Kurset retter seg mot konseptdesignere, animatører og etterarbeidere, samt regissører, manusforfattere, fotografer og produsenter, for å få en dypere forståelse av prosess og arbeidsflyt, og utnytte mulighetene bedre.

Foredragsholderne er:

  • Michael Pecchia – Executive Producer
  • Chase Friedman – kursansvarlig og markedssjef

Tid og sted:

  • Grieghallen, onsdag 2. mai klokken 11:30 til 17:00

Pris:

  • 1500,- for deltagere under Nordiske Mediedager
  • 2700,- for ikke-deltagende under Nordiske Mediedager

Begge priser er oppgitt eks. mva. 

Bindende påmelding sendes gd@mediedager.no

Dette er en unik mulighet til å lære og bli inspirert, og til å komme i kontakt med Aaron Sims og hans team. Undervisningsformen legger opp til en interaktiv og god deltagelse fra salen.

 

 Masterclass: Aaron Sims Creative er et samarbeid mellom Myreze, Zefyr, Universitetet i Bergen og Nordiske Mediedager.

Medvirkende

Speakers
Michael Pecchia
(Ansvarlig produsent)
Chase Friedman
(Director of marketing & brand strategy)