Hvordan skal mediene finansieres? Hvilke konsekvenser har og får store medieaktører som Facebook og Google for mediebransjen? Hva lærte vi av Mediemangfoldsutvalgets arbeid, og hvordan ta det videre? Har staten penger nok til alle, eller må noen medier bort for at andre skal ha livets rett?

Disse spørsmålene blir en del av debatten når kulturminister Linda Hofstad Helleland møter finansdirektør i Egmont og styreleder i TV 2, Hans J. Carstensen, direktør for Tiniusstiftelsen, Kjersti Løken Stavrum, medieforsker i Nordicom Jonas Ohlsson og direktør for Amediastiftelsen, André Støylen

Det nordiske mediekunnskapssenteret Nordicom har undersøkt de politiske rammebetingelsene og strukturen på annonsemarkedet i Norden nå. Funnene blir presentert før debatten kjøres i gang.   

Debatten modereres av politisk redaktør i Dagens Næringsliv, Kjetil B. Alstadheim

Medvirkenede

Moderator Speakers
Linda Hofstad Helleland
(Kulturminister)
Hans J. Carstensen
(Finansdirektør, Egmont)
Kjersti Løken Stavrum
(Adm. dir., Stiftelsen Tinius og Blommenholm Industrier)
Jonas Ohlsson
(Medieforsker, Nordicom)
André Støylen
(Direktør i Sparebankstiftelsen DNB og styreleder i Amedia)