I to sesonger har monsteret The Demogorgon skremt vannet av Mike, Dustin, Nancy og de andre barna i Hawkins - og oss her hjemme. Foran skjermen har vi latt oss fascinere av overnaturlige parallellverdener, storslagne oppgjør med mørkets krefter og vi har holdt pusten mens våre venner har slitt seg gjennom giften i Upside Down. 

Serieskaperne Matt og Ross Duffer kontaktet Aaron Sims Creative for å skaffe seg et ikonisk uhyre. Aaron Sims Creative har vært hoffleverandør av monstre til selveste Steven Spielberg, og har hatt en visuell finger med i fire av fjorårets ti mest innbringende kinofilmer.

Brødrene likte ideene og metodene så godt at Aaron Sims Creative endte opp med å gjøre designet av 80-tallsmiljøet og, ikke minst, den mystiske parallellverdenen Upside Down. 

Produsent i Aaron Sims Creative Michael Pecchia gir oss et innblikk i hvordan det er å ligge i forkant når en skal bygge design, skape et monster og gjøre visuelle effekter. 

- Vår metode, når vi får ta del i hele kjeden fra å komme inn på manusnivå og skissedesign, frem til det seerne ser på skjermen, har gjort produksjoner som Stranger Things mye mer effektiv når det gjelder tids- og pengebruk, sier effektmakerne.  

Dette og mer når du får møte kreatørene bak det visuelle uttrykket og alle spesialeffektene som skapte kultserien vi elsker! 

Medvirkende

Moderator Speakers
Michael Pecchia
(Ansvarlig produsent)
Chase Friedman
(Director of marketing & brand strategy)