Brad Parscale

Digital mediestrateg for Donald Trump

Med nesten 20 års erfaring fra digitale medier og digital mediestrategi representerer Brad Parscale i dag hundrevis av amerikanske bedrifter av alle størrelser. I 2004 satset han 500 dollar for å grunnlegge Parscale Media, et rådgivingsselskap som laget nettsider og tilbød digital mediestrategi. Innen 2011 var Parscale Media verdsatt til mange millioner dollar. Samme år slo han seg sammen med Jill Giles og dannet selskapet Giles-Parscale, som tilbyr et fullt assortiment av design og digitale tjenester. Selskaper er under Parscales ledelse blitt et av de største digitalbyråene i Texas. 

I 2016 ble Parscale utpekt til digitaldirektør for Donald J. Trumps presidentvalgkamp. Han var ansvarlig for utvikling, iverksettelse og ledelse av markedsstrategien på alle områder av valgkampen. Under Brads ledelse vant ikke bare Trump valget, men fikk inn mer penger i donasjoner gjennom småsummer fra enkeltpersoner enn noen annen republikansk presidentkandidat i historien. 

Brad er i dag grunnlegger og toppsjef i Parscale Strategy, som med hovedkontor i Sør-Florida har kunder over hele USA. Parscale Strategy spesialiserer seg på å gi bistand til politiske kampanjer og utarbeider digital mediestrategi for noen av USAs største selskaper og organisasjoner.