Chase Friedman

Director of marketing & brand strategy

Chase Friedmans karriere begynte i den uavhengige filmbransjen hos Electric Entertainment, hvor han jobbet på flere prisvinnende film- og TV-prosjekter. 

 

Når Friedman beveget seg over til digitale medier var han en tidlig pådriver for viktigheten av historiefortelling og høye produksjonsverdier. Han hadde roller som innholdsskaper, produsent, og rådgiver for flere medie-giganter (Turner Entertainment Networks, Joyus.com, Maker Studios, People.com, Newegg.com), så vel som internasjonale merkevarer (Samsung, Intel, Acer, L’Oreal, Proaktiv, m.fl.).

 

I sosiale medier-sfæren har Friedman samarbeidet med en lang rekke «influencers» på YouTube, Twitter, og Instagram, med et samlet publikum på over 10 millioner følgere og over 1 milliard videovisninger. 

 

I 2016 slo han seg sammen med Aaron Sims Creative for å lede utviklingen av studioets markedsføring og merkevare, med et mål om å utvide tilstedeværelsen hos nye målgrupper, markeder og bedriftsmuligheter.