Siden Twitch ble grunnlagt i 2011, har tjenesten har vokst fram som den største strømmeplattformen for dataspill. I dag kan de skilte med 2,2 millioner livesendinger månedlig og 15 millioner daglige brukere. Og ingenting tyder på at det stopper der. Fra å kun være en plattform som strømmet dataspill, vokser Twitch kontinuerlig og er nå plattform for stadig nye kategorier innen populærkulturen. 

Så hvordan treffer man egentlig så mange unge, klarer å holde på dem lenge, og i tillegg tjener penger på det? Og hva betyr det å være eid av Amazon, som nå er på jakt etter innhold i Europa og allerede eier Premiere League i Storbritannia? 

Adam Harris er Global Head of the Twitch Brand Partnership Studio, og kommer til Mediedagene for å fortelle oss hvordan Twitch jobber med ulike merkevarer og innholdsprodusenter for å treffe unge spill-elskende mennesker. 
 

Foto: Postmodern Studio / Shutterstock.com

Medvirkende