Innholdsmarkedsføring – eller content marketing – er i ferd med å bli en stadig viktigere inntektskilde for norske mediehus. Selv om debatten om merking i stor grad har lagt seg, er det fortsatt en ung bransje i utvikling.

Det er liten tvil om at innholdsmarkedsføring er en ny og viktig inntektskilde for mediehusene, men hvor kostnadseffektivt er dette egentlig for annonsørene?

En vellykket content-kampanje krever også at kundene er villig til å åpne seg opp i en langt større grad enn før. Og hva med dem som intervjues i content-artikler – forstår de at det er innholdsbyrået og ikke mediehuset som ringer? Kort sagt: Hva funker, og hva funker ikke?

Vi har invitert ledere fra Amedias Spray, Dagens Næringslivs DNX, VG Partnerstudio og Schibsted Brand Studio på scenen for å høre om deres beste og verste prosjekter. Moderator Hanne Lohne fra mediebyrået Mindshare innleder, og står deretter klar med stoppeklokken når content-sjefene får seks minutter hver på å fortelle hva de har lært så langt.

Medvirkende

Moderator Speakers
Siri Skaalmo
(Leder, DNX)
Ida Barth Thomassen
(Leder, Brand Studio)
Svein Arne Haavik
(Innholdssjef)
Sara Narvhus Oksdøl
(Daglig leder, Spray)