Mediehus som tradisjonelt har drevet med print har det siste året mangedoblet sin satsing på TV-sendinger og levende bilder.

Amedia satser bredt på sportsrettigheter, og var i fjor Norges største arena for livesport, tilgjengelig for abonnentene til konsernets 72 aviser.

Aller Media har økt antall visninger med 300 prosent det siste halve året, og tjener nå gode penger på tv-annonser.  Underveis har de også forsynt seg av konkurrentens medarbeidere.  

VGTV er for første gang i år nominert til to priser under Gullruten. Harm&Hegseth og Spårtsklubben er blant de mest populære programmene blant unge seere, samtidig som VGTV er blitt bærebjelken i mediehusets dekning av breaking news.    

Hvorfor bruker mediehusene så mye ressurser på det som tradisjonelt har vært TV-kanalenes domene? Er det forventet hos leserne at nettavisene også tilbyr levende bilder – og er det betalingsvilje hos annonsører og lesere?

Vi har fått med oss Mads A. Andersen, direktør for video i Aller media, Helge Birkelund, direktør for sport i Amedia samt administrerende direktør i VGTV Thomas Manus Hønningstad til å dele sine erfaringer, og planer videre. Moderator er Sindre Østgård.

Medvirkende

Moderator Speakers
Mads A. Andersen
(TV-direktør)
Helge Birkelund
(Sportsdirektør)
Thomas Manus Hønningstad
(Administrerende direktør )