Mediebransjen blir mer og mer avhengig av digitale produkter der valgbarhet fortrenger de gamle lineærregimene. Forståelse av hvordan hjernen virker i en digital setting er viktigere enn noen gang for å kunne tilby engasjerende brukeropplevelser.

Spillbransjen har i lang tid fått milliarder av unge brukere til å velge spill framfor TV og radio. Hva er egentlig prosessen bak utviklingen av spill som Fortnite? Hvordan utvikles et dataspill som både er en suveren opplevelse for spilleren og i tillegg når de kommersielle målene, gjennom bruk av gamification-prinsipper?

Celia Hodent vil ta oss med inn i spillutviklingens fascinerende verden, hvor brukeropplevelse og hjerneforsking står sentralt. Hodent har en doktorgrad i psykologi, og har over ti års erfaring med utvikling av UX-strategier og prosesser for ulike spillselskaper.

I denne sesjonen vil hun dele av sin erfaring rundt spill som Fortnite, med fokus på ingrediensene som gjør spill til morsomme opplevelser.

Foto: Steve Meddle/REX/NTB

Medvirkende

Speakers