Hvordan skal de tradisjonelle kanalhusene sikre seg at det beste norske innholdet faktisk finnes og tilbys hos dem, og ikke snappes opp av Netflix eller HBO? Og hvordan sikre at de største programskaper-talentene blir hos de norske kanalene? 

Kanalene møter tøff konkurranse fra globale strømmetjenester, men de kjemper også mot endrede seervaner og brukertyper. Så hvordan skal de skille seg ut og vinne seere? Og hvordan skal norsk innhold overleve i kampen om seernes oppmerksomhet?

Hvordan endrer flere potensielle kunder selskapenes forhold til sine tradisjonelle kunder, og hvordan skal de sikre seg den nødvendige kompetanse til å levere innhold i en tid der strømming mer og mer overtar for lineær seing, og der kravene til innsikt i publikums ønsker og vaner bare øker?

Vi har invitert programsjefene fra NRK, TV 2, NENT og Discovery til å svare på nettopp dette. Er jobben som en tung oppoverbakke, eller heller som en altfor bratt utforbakke? Programsjefene har ordet – og svaret?